1 Mart 2016 Salı

İnsan Kaynakları'nın gelecek 10 yılı

Gelecek 10 yıl, İnsan Kaynakları fonksiyonunun kendi içinde devrim yapmasını gerektirecek yaklaşımların yılları olacak. "İK'nın müşterisi çalışanlar" yaklaşımının yerini artık " İK'nın müşterileri şirketinin müşterileridir" yaklaşımı aldı. Müşteri kavramı tek, Pazarlama ve Satış Bölümleri için müşteri kim ise İnsan Kaynakları Bölümü için de müşteri "O".
İnsan Kaynaklarının önündeki en büyük hedef, şirketin iş sonuçlarında alacağı başarılar. İnsan Kaynakları fonksiyonunun ve onu yönetenlerin verimliliği de, başarısı da artık iş sonuçlarındaki şirket başarısına  göre de tesbit edilecek.
İnsan Kaynakları yöneticileri şirketin yatırımcılarının istekleri doğrultusunda performans göstermek durumunda. 
Amerika'da yapılan bir araştırma, yatırımcıların üç farklı alana hemen hemen eşit ağırlıklarda odaklanmış olduklarını ortaya çıkartmıştır.
1. Grup Finansal sonuçlara, 2. Grup Strateji ve İş Planlarına, 3. Grup ise Liderlik vasıfları ve İnsan Kaynağının kalitesine odaklanmışlar. 
Bügün, yatırımcıların %33'ünün odaklandığı bir alanda İnsan Kaynaklarını masada görmek pek mümkün değil. Artık İnsan Kaynakları da bu masaya oturmalı ve tıpkı finansal sonuçlar ve strateji ve iş planları gibi, insan kaynakları da  kendisini yatırımcı ilişkileri ortamında ifade etmeli ve ölçülebilir sonuçlarını ortaya koymalı. 
Michigan Üniversitesinden Prof. Dave Ulrich, gelecek on yılda masada gözüken bir İnsan Kaynakları Fonksiyonuna olan ihtiyacı ve beklentiyi yukarıdaki cümleler ile çok güzel özetlemiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder